Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Dec 282010
 

Excuse the unoriginal title, but the Christmas food-induced stupor has yet to wear off, and that’s what we’ve got for you today: two things – to do with Alex Lambert of course!


Thing #1: Cecily Gonzalez has started a twitition to get Alex Lambert’s Twitter account verified!

What does that mean, you ask? Well, verified accounts belong to famous people and have a little checkmark in a blue circle beside their names. This means that Twitter has verified that the account belongs to the actual celebrity, and not to someone impersonating them. As Cecily put it, if Alex’s account is verified, “when he’s HUGE, people will know that @TrueAlexLambert is really him, and all others are fakes… and it will make him feel special”. For more on verified accounts, read this Twitter article.

Unfortunately, Twitter seems to be in the process of changing how accounts get verified: people used to be able to apply, but now the program is “closed to the public”… maybe a twitition is the new and only way to go?! Just in case, sign the petition now if you haven’t already: http://twitition.com/bop7m


Thing #2: Remember back in August when Alex performed for sick kids at the Children’s Hospital LA?

Well someone in the audience at that charity event recorded a short clip of him singing “Trouble”, and has at last uploaded it to YouTube! It’s only 50 seconds long, much of it is sideways, and the view is blocked by heads and elbows, but that doesn’t matter to us Alex Addicts, right? So thank you swtgrl29 for digging the clip out from wherever it was collecting cobwebs!

Got any more Alex Lambert videos collecting dust? For example, of his recent performance of the national anthem at a football game? Or his set at O’Briens with the Purple Melons? We’d love to see them, whatever the quality!! Thanks for sharing!!

  31 Responses to “Two Things on Tuesday”

Comments (31)
  1. Thank you to swtgrl29 for posting this!! :wub: A late Christmas gift is still a lovely gift!! :heart:

    Oh – and didn’t he sound amazing and look adorable??!!! :heart:

  2. Marianne: Thank you to swtgrl29 for posting this!! A late Christmas gift is still a lovely gift!!
    Oh – and didn’t he sound amazing and look adorable??!!!   

    As always, Marianne. It’s amazing how just a little snippet can bring a smile to my face. Thanks @swtgrl29.

  3. Aww Very NICE…Thanks swtgrl29 :biggrin:

  4. Thank you @swtgrl29! :biggrin:

  5. I love when he sings Trouble. :wub:
    Thanks, @swtgrl29.

  6. Tracy: I love when he sings Trouble.
    Thanks, @swtgrl29.  

    I agree, Tracy. Trouble is one of my favorites. But then, there’s not much I don’t like. haha.

  7. It just boggles my mind that I can be happy with just 51 secs of Alex Lambert!! Thank you and yes, he does look adorable!

  8. cw: It just boggles my mind that I can be happy with just 51 secs of Alex Lambert!! Thank you and yes, he does look adorable!  (Reply)

    Haha CW, me too.

  9. Okay – a little more praise and :heart: :heart: . . . I just love the go-oh-oh-oh at the 26-27 second mark!! Sigh!

  10. Even though Alex didn’t write Trouble, it’s still one of my favorite songs to hear him sing. He really has got the perfect sound for this song. One of my all-time favorites. Short but, oh, so sweet. Thanks for posting swtgrl29. Have you got anymore videos you’d like to share? haha

  11. Thanks, @swtgrl29. Any footage of Alex singing makes my day!! Trouble is also one of my favorites!!! I remember, Kara would always ask Alex to sing that…even though she would forget the title…aah, just reminiscing!!

  12. Btw, Can someone please decipher Alex’s latest tweet? I never got the Alex Lambert “decoder ring” that I asked for at Christmas!!haha. What is ASAYC??? I know someone here will figure it out, it’s just not gonna be me…you guys are always great at deciphering his cryptic messages. Please dispatch the super-slueths.

  13. my-bad…I meant super-sleuths

  14. Felicia: Btw, Can someone please decipher Alex’s latest tweet? I never got the Alex Lambert “decoder ring” that I asked for at Christmas!!haha. What is ASAYC??? I know someone here will figure it out, it’s just not gonna be me…you guys are always great at deciphering his cryptic messages. Please dispatch the super-slueths.  

    Felicia, that means As Soon As You Can….lol :biggrin:

  15. Thanks Linda, I’m such a dork….duh!!!haha

  16. Your not a dork!! It took me a while to figure it out, even tho he wrote right next to it what it meant hahahaa. He likes to drive us nutty :blink:

  17. @Felicia You’re adorable. He actually deciphered it for us that time. :silly:

  18. Okay – I’m so dumb too. . . can anyone explain why I can watch/listen to the official IDK video several times and even check back and refresh the page and the # of views never seems to increase? Does the site only update those numbers occasionally? I’ve never been able to figure that out. :blink:

  19. areyouin: Okay – I’m so dumb too. . . can anyone explain why I can watch/listen to the official IDK video several times and even check back and refresh the page and the # of views never seems to increase? Does the site only update those numbers occasionally? I’ve never been able to figure that out.   

    I was wondering the same thing, maybe it only updates once a day???

    • Yeah I was reading about how YouTube calculates views, and it doesn’t show them right away. It tries to figure out if you’re a real person or a machine spamming a video to get the count up, so sometimes there seems to be a lag of several days.

  20. LindaW:
    I was wondering the same thing, maybe it only updates once a day???  

    Phew!! I’m glad it’s not just me, Linda :wink:

  21. Kassandra: Yeah I was reading about how YouTube calculates views, and it doesn’t show them right away. It tries to figure out if you’re a real person or a machine spamming a video to get the count up, so sometimes there seems to be a lag of several days.  

    Oh. . . several days?! That just doesn’t seem right :wassat:

    edit: “right” meaning fair – not that you’re not correct, Kass!

  22. Ya know it is up 105 views since you posted the 111,076 this am, Kass :biggrin: Now its at 111,181 yay :w00t:

  23. Thanks for cutting me some slack @Linda & @Lauren…I guess I’m always trying to overthink his tweets cuz he’s so witty!!! Is this Monday???…Def havin brain fade…lol

  24. I know how you feel Felicia.
    What I want to know is how ONE guy can make so many women feel like scatter brains!?!? :blink: :lol: :heart:
    What would we do with ourselves if we didn’t have Alex to keep us so confused. :tongue:

  25. Okay…me next!! Whats up with the “Halloween time” tweet?? My turn to look scatter-brained!

  26. LindaW: Ya know it is up 105 views since you posted the 111,076 this am, Kass Now its at 111,181 yay   

    I think those 105 views are all from areyouin. :lol: :tongue:

    I suppose in time the “Halloween” tweet will be revealed; just like the 3D glasses bag. But it’s sure a mystery to me right now. :ermm:

    • Well here, we say “Happy Easter” at Christmas, just to be funny… maybe he’s doing the same lol.

  27. Diane: I think those 105 views are all from areyouin. I suppose in time the “Halloween” tweet will be revealed; just like the 3D glasses bag. But it’s sure a mystery to me right now.   (Reply)

    I would still be wondering about that one if it wasn’t for you explaining it to me Diane. haha :lol:

  28. Good guess Kass. That makes sense. But, I’m still not sure. C’mon Alex, you gotta give us a little more.

Sorry, the comment form is closed at this time.